PUSAT RAWATAN ALTERNATIF

Kopi Radix...Mai Secawan. Begitulah bermulanya populariti jenama Radix di bumi Malaysia. Tetapi kini Radix bukan sekadar kopi. Pelbagai produk telah dikeluarkan menggunakan jenama Radix termasuk restoran HPA seperti Radix Fried Chicken (RFC). Radix adalah satu jenama. Syarikat yang mengusahakannya ialah HPA Industries Sdn Bhd. Syarikat ini diasaskan oleh Tuan Haji Ismail bin Haji Ahmad pada 15 Julai 1995 adalah merupakan sebuah syarikat tempatan dan 100% milik bumiputra Muslim. HPA sangat komited dalam mengeluarkan produk-produk Halal dipasaran demi memajukan lagi ekonomi Umat Islam.Kini Radix bukan sahaja terkenal di Malaysia ianya juga sudah mula terkenal di negara luar contohnya Saudi Arabia,Mesir,Jordan,Dubai, Brunei, Australia,Thailand,Vietnam,Kemboja dan Indonesia.

Thursday, July 01, 2010

•❤•ROKOK, Haram atau Makruh...?•❤•



Firma Allah S.W.T : "Dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam bahaya kebinasaan" (Surah Al-Baqarah:195)

Firman Allah S.W.T : "Dan janganlah kamu membunuh dirimu sendiri, sesungguhnya Allah sentiasa mengasihani kamu" (Surah An-Nisa':29)

"Merokok adalah jelas HARAM hukumnya berdasarkan dalil syara' dan hasil kajian yang dilakukan oleh pakar kesihatan" (Dr.Nasser Farid Wasel)

Mengapakah MEROKOK itu haram? Apakah sebab-sebab pengharamannya? Mari kita lihat sama-sama...
1)Dari sudut kebangkitan Islam :
Adakah anda tahu bahawa pembekal tembakau rokok terbesar didunia ialah 'PHILIP MORRIS'? Philip Morris merupakan sebuah syarikat tembakau yang berpengkalan di Amerika Syarikat dan menguasai lebih 70% tembakau rokok terbesar dunia dan bukanlah menjadi satu rahsia lagi bahawa syarikat ini menyumbangkan sebahagian besar keuntungan dari hasil jualan tersebut disumbangkan kepada ekonomi Amerika Syarikat dan YAHUDI yang hari ini mencipta senjata-senjata canggih untuk memusnahkan negara-negara Islam. Mereka juga telah membunuh dan memusnahkan Palestin yang suci, Afghanistan, Iraq dan kini membuat persiapan untuk menyerang Syria, Iran dan lain-lain negara Islam. Tanpa kita sedari dengan merokok kita memberi sumbangan besar kepada ekonomi Amerika dan YAHUDI LAKNATULLAH. Kita mempunyai saham diatas kematian saudara-saudara Islam kita. Jangan hanya semangat 'berdemonstari' tetapi tidak MEMBOIKOT barang-barang YAHUDI. YAHUDI hanya mentertawakan kita bilamana mereka melihat kita berdemonstrasi kerana mereka tahu dikalangan manusia-manusia yang berdemonstrasi itulah yang membantu ekonomi mereka.

2)Dari sudut kesihatan :
Kajian yang telah dijalankan oleh pakar-pakar kesihatan sama ada Islam atau bukan Islam terhadap kesihatan seseorang perokok jelas mendapati merokok membahayakan kesihatan malah ia diakui oleh semua pihak sehingga tertulis pada setiap kotak rokok "Amaran oleh Kerajaan Malaysia Merokok Membahayak Kesihatan". Tetapi masih ramai lagi yang tidak menyedari akan kesan akibat merokok terhadap kesihatan diri orang yang merokok, keluarga dan masyarakat yang terdedah kepada pencemaran asap rokok. Berikut adalah hasil kajian bahan-bahan yang terdapat didalam sebatang rokok...
##Aseton## (penanggal cat)
##Hidrogen Sianida## (racun yang digunakan dalam kebuk gas)
##Ammonia## (pencuci lantai)
##Toluidina##
##Naphthylamine##
##Uretana##
##Metanol## (bahagian roket)
##Arsenik## (racun anai-anai)
##Naftalena## (ubat gegat)
##Dibenzacridine##
##Kadmium## (digunakan didalam bateri kereta)
##Fenol##
##Butana##
##Polonium-201##
##DDT## (racun makhluk perosak)
##Karbon Monoksida## (gas beracun dari ekzos kereta)
##Benzopyrene##
##Vinil Klorida## (membuat PVC)

3)Dari sudut pembaziran :
Islam melarang sama sekali umatnya membazir. Cuba kita renung kembali...
1hari 1kotak=RM5
1tahun 360 kotak=RM1,800
10tahun 3600kotak=RM18,000
Wang sejumlah RM18,000 dalam masa 10 tahun yang dibelanjakan untuk rokok sudah cukup untuk kita menunaikan rukun Islam yang ke-5 yakni fardhu HAJI. Tanpa kita sedari kita membakar wang kita begitu sahaja tanpa mendapat apa-apa faedah walau sebesar zarah sekalipun.

Disini terdapat sinergi-sinergi herba yang boleh digunakan oleh perokok yang ingin berhenti merokok.

1-Kopi Radix (minum bila rasa teringat rokok)
2-Serbuk tanah Liat Putih (minum 2 kali sehari)
3-Radix Kapsul (2 pagi:2 malam)
4-Shark Cartilage (2 pagi:2 malam)

Selamat mencuba.....!

1 comment:

  1. Mengambil maklumat tanpa kebenaran juga boleh disabitkan hukum haram :)

    Sumber post ini . *betul tak? ehem ehem ..

    I'll be watching this blog .

    ReplyDelete