PUSAT RAWATAN ALTERNATIF

Kopi Radix...Mai Secawan. Begitulah bermulanya populariti jenama Radix di bumi Malaysia. Tetapi kini Radix bukan sekadar kopi. Pelbagai produk telah dikeluarkan menggunakan jenama Radix termasuk restoran HPA seperti Radix Fried Chicken (RFC). Radix adalah satu jenama. Syarikat yang mengusahakannya ialah HPA Industries Sdn Bhd. Syarikat ini diasaskan oleh Tuan Haji Ismail bin Haji Ahmad pada 15 Julai 1995 adalah merupakan sebuah syarikat tempatan dan 100% milik bumiputra Muslim. HPA sangat komited dalam mengeluarkan produk-produk Halal dipasaran demi memajukan lagi ekonomi Umat Islam.Kini Radix bukan sahaja terkenal di Malaysia ianya juga sudah mula terkenal di negara luar contohnya Saudi Arabia,Mesir,Jordan,Dubai, Brunei, Australia,Thailand,Vietnam,Kemboja dan Indonesia.

Sunday, November 08, 2009

Buku Jawi Medical Herb

Buku ini berkisarkan tentang Perubatan Jawi yang diketengahkan oleh HPA dalam perniagaan herbanya. Pelbagai panduan, petua, kaedah dalam merawat bermacam jenis penyakit menggunakan produk herba HPA ada disediakan di dalam buku ini. Ia sememangnya sebuah buku yang wajib dimiliki oleh semua pengedar HPA sebagai panduan dalam merawat penyakit. Buku ini adalah kompilasi artikel dari blog jawimedherb.blogspot.com.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 25
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata (NM): 2

Ulasan Pengarah Urusan HPA, Tuan Haji Ismail bin Haji Ahmad Berkenaan Buku Jawi Medical Herba

Buku “ Jawi Medical Herb” merupakan pembukuan semula tulisan dalam blog saya (JawiMedHerb.blogspot.com). Mudah dijadikan rujukan terutama kepada semua ahli yang sedang dan akan menggunakan herba-herba Jawi(HPA) sebagai terapi. Pandangan-pandangan serta pengalaman perubatan herba akan terus dilengkapkan dalam buku –buku seterusnya. Buku ini mengandungi 130 halaman dan terima kasih saya kepada Pak Dadi yang telah menyusun semula tulisan ini.

Saya amat berharap ahli-ahli HPA boleh menjadikan buku ini sebagai asas pembacaan awal bagi mengenali pengubatan jawi yang sedang diperjuangkan. Semoga Allah memberikan kita pertunjuk.

Ulasan 2

Penerapan budaya membaca kini diterapkan dalam HPA melalui penjualan pertama buku Jawi Medical herb dalam bentuk MLM. Buku ini dijual dengan harga RM 20.00 untuk ahli dan 2 nilai mata. Buku ini boleh dijadikan rujukan bagi membuat jualan produk- produk herba kesihatan. Diharapkan seluruh warga HPA akan menyedari tentang kepentingan ilmu pengubatan herba kerana dia melibatkan pemakanan kepada manusia.

Buku ini dijangka akan dapat dijual melebihi 10, 000 naskah di malaysia. Buku kedua juga akan dikeluarkan dalam bulan Mei nanti. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment